Wednesday, January 27, 2010

Syukur bila diberi ujian, dan sabar apabila berhadapan dengan ujian..

Akal berfikir, kenapa diri ini selalu ditimpa2 dengan ujian..Rasa bersyukur juga, kerana ia mengajar saya lebih matang dalam membuat sebarang tindakan dan keputusan. Akhir-akhir ini, ada satu perasaan benci yang terlampau mendalam .Terasa meluat sangat2.Benciiii sangat.Tak tau nak gambarkan.Benci kita pun bersebab.Benci pada yang hipokrit..Kata2 bagaikan sembilu, walaupun tak pernah dinyatakan berhadapan.Kadang2 kedengaran juga..Mungkin dunia dia berbeza dan dia memandang mudah semua perkara. Pedih rasa hati, bila diri pernah 'dikata-kata'.Sekarang ini, saya cuba untuk belajar berterus terang.Luahkan saja, ketidakpuasan hati..Kelembutan saya, kerana saya cuba untuk bersabar.tetapi, pada satu peringkat saya perlu berpendirian tegas..Saya tak boleh simpan semuanya dalam hatiiii.Astaghfirullahala'zim..Hanya Allah saja yang tahu, perasaan saya ketika ini..

Saya perlu bemujahadah untuk,menyempurnakan Iman saya..Saya tidak akan berkompromi sekiranya ia membabitkan diri saya, dan ad-diin..Saya belajar untuk sentiasa husnu zon @ berprasangka baik, kerana itu doa saya.

Azam saya adalah untuk:
1) Jangan membenci seseorang kerana fahaman dan pendiriannya.
2) Jangan dendam dan jangan ada keinginan membalas kejahatan dengan kejahatan lain.
3) Maafkan orang lain yang berbuat salah pada kita.

Saya bersandarkan pada Allah dan semakin mengharap pada-NYA.Semoga saya sentiasa istiqamah dalam meniti tahun 2010 m ini......Ameen

No comments:

Post a Comment