Wednesday, June 3, 2009

Mimpi

Menurut Dr. Yusuf Al-Qadawi, mimpi tidak boleh dijadikan hujjah..tapi adakah mimpi akan membawa makna dalam kehidupan..

Beberap minggu lepas, usai solat Isyak, aku baca doa istikharah minta diberi petunjuk akan suatu perkara..2 minggu selepas itu, aku mendapat satu mimpi, mimpi tu seolah-olah memberi jawapan pada persoalan aku..tapi akal aku cuba menafikan jawapan mimpi itu sekaligus cuba melawan pandangan hati..

Tidak lama selepas itu, aku berjumpa dengan seorang Ustazah Senior di ofis aku dan cuba meminta pendapat daripadanya..Hasil perjumpaan memuaskan..

2 hari lepas(cuti Hari Gawai) aku dikejutkan dengan satu mesej yang tidak disangka-sangka..tapi aku tetap cool dalam menghadapi apa jua situasi..mugkin aku telah dilatih dari dulu untuk berhdapan dengan apa jua situasi..aku reply mesej tu gan pa yang aku rasa aku nak cakap..

Semalam aku mendapat satu cerpen beserta satu surat yang merupakan jawapan kepada mesej hari sebelumnya..Kini..aku rasa aku dah tau pe jawapannya..Biar masa yang menentukan..

No comments:

Post a Comment